Strona główna
Jak budować wizerunek w sieci w branży elektroniki i AGD?

04.05.2023

Jak budować wizerunek w sieci w branży elektroniki i AGD?

Jak budować wizerunek w sieci w branży elektroniki i AGD?

Wartość artykułów AGD i elektroniki w Polsce stale rośnie. Jeśli działasz na rynku elektroniki i sprzętów AGD, z pewnością zależy Ci na pozytywnym wizerunku i zwiększeniu liczby odbiorców. Z pomocą przychodzi Internet i działania marketingowe. Sprawdź, jak zbudować lub poprawić wizerunek firmy w sieci, dzięki naszemu poradnikowi!

Od czego zacząć, aby zyskać pozytywny wizerunek w sieci?

Branża elektroniki i AGD powinna być promowana w Internecie. Pozytywny wizerunek firmy to podstawa działania w sieci. Warunkiem jest firmowa strona internetowa. W tym przypadku każdy szczegół ma znaczenie. Poniżej przedstawiamy aspekty, które pozwolą Ci zbudować pozytywny wizerunek Twojej firmy w zakresie elektroniki i AGD w sieci.

Wizerunek firmy a strona WWW

Wizerunek firmy w Internecie najprościej jest zbudować dzięki firmowej stronie internetowej. Do jej najważniejszych zadań zalicza się:

  • tworzenie dobrego wizerunku w sieci,

  • dotarcie do nowych kontaktów – przedstawienie oferty AGD i elektroniki większej liczbie osób,

  • wizytówka działalności.

Firmowa strona musi sprawnie działać, a informacje powinny być stale aktualizowanie. Podobnie oferta czy nowości.

Kształtowanie wizerunku firmy – firmowy blog

Kształtowanie wizerunku firmy to także content marketing. Jeśli zatem Twoja firma oferuje produkty AGD czy elektronikę, pomyśl o firmowym blogu. Zaoszczędź czasu i zleć publikację artykułów poradnikowych copywriterom. Dzięki nim Twoja strona WWW będzie odpowiednio wypozycjonowana. Wpływają na to dobrane do tekstów słowa kluczowe. Słowa kluczowe mogą być sprzedażowe lub związane z wizerunkiem firmy w sieci – w tym przypadku brandowe i łączone. Są to przykładowo nazwa firmy i opinie czy komentarze albo recenzje.

Publikacje na blogu pozwolą Ci zostać ekspertem w zakresie elektroniki i AGD. Dzięki nim podzielisz się wiedzą. Bądź przy tym na bieżąco z nowościami w branży. Możliwe jest także udostępnianie treści na Social Media, forach czy zwykłych blogach. W ten sposób otrzymasz darmową i wiarygodną reklamę.

Media społecznościowe i Google Ads

Kreowanie marki firmy warto poszerzyć o obecność na kanałach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz ze swoimi artykułami AGD i elektroniką do szerokiego kręgu odbiorców. Jest to szczególnie ważne w przypadku sporej konkurencji. Dlatego zdecyduj się na konto w Social Media na:

  • Facebooku,

  • Twitterze,

  • Instagramie,

  • YouTube.

Kampanie Google Ads także się przydadzą. Opłaca się wykorzystywać w nich potencjał sprzedażowy.

Wizerunek firmy a bezpieczne zakupy online

Elektronika i AGD to produkty, które mogą być drogie. Dlatego tak ważne jest zapewnienie odbiorcom bezpieczeństwa podczas przeprowadzania zakupów online. W tym celu zdecyduj się na protokół HTTPS czy certyfikat SSL. Poza tym kluczowe są:

  • regulamin,

  • kontakt z Twoją firmą,

  • bezpieczny system płatności.

Opcja płatności przy odbiorze czy odbiór w punkcie stacjonarnym sklepu również powinna być dostępna.

Wizerunek firmy w Internecie – a UI, UX, RWD

Wizerunek firmy w sieci poprawią takie aspekty jak:

  • proste menu,

  • intuicyjny interfejs,

  • przyciski Call-To-Action,

  • podział na kategorie.

UX, czyli User Experience to ogólne doświadczenie użytkownika. Obejmuje interakcję z serwisem czy układ informacji. Dzięki badaniom zachowań internautów możliwe jest zapewnienie im jak najlepszego i intuicyjnego poruszania się po serwisie. Z kolei UI to User Interface. Wdraża się w tym celu UX.

Jak można przeczytać w raporcie Gemius, większość użytkowników sieci (75%) do jej przeglądania wykorzystuje smartfony. Z myślą o nich warto zdecydować się na RWD – mobilną wersję strony WWW. Responsywna strona internetowa pokazuje treści, które są dopasowane do różnych ekranów.